Penyokong Setia

Pages

Friday, March 25, 2011

Nasi Kheghabu Kuning da Best Nasi Kheghabu Ever

As salam.....
Uols, nk tahu x?? nk tahu x??
Pagi ni sepatutnya aku keluar meng'usha nasi dagang d'sekitar Dungun ni..
tapi cuaca hujan xmengizinkan aku meneruskan projek tambah lemak aku ni...
hahahah,, so timbul pulak idea nk share info pasal 
Nasi Keghabu Kuning hasil masakan mak aku ni...
gamba-gamba dan info2 ni hasil karya kakak aku yg d'rahsiakan identitinya... heeee..

haa... ni gamba nasi keghabu yg suda siap d'hias dan d'touch up oleh abag aku...

seterusnya meh kte nengok ape meterial-meterial utk mnjadikan nasi keghabu kuning d'atas
menjadi realtit... ahahaa

dalam gamba ni ada tumis nasi keghabu, ulam-ulaman, sambal nasi keghabu dan opkos budu yg d'upgradekn utk menambahbaikan ini nasi keghabu..


waaa... segor..... ulam-ulaman ini merangkumi kacang panjang, daun serai wangi, bunga kantan, taugeh, timun...



 
bahan-bahan yg telah d'susun rapi.... utk sesi photoshoot.. hahaha

untuk menambah penangan nasi keghabu ini, solok lada jangan d'tinggalkn... yummy... hahaha alternatif lain, korang boleh je makan dgn ayam percik, ayam bakar, etc.... 

Dan.. utk menamabah lagi keenakan nasi keghabu ini... makan lah bersama-sama dgn famili anda... kompem terbaikkkkk... 
diz nasi keghabu is special made by Puan Hajah Siti Fatimah ( Ma )
sampai cni dlu sesi2 sharing2... (n_n)

p/s :: why not suh mak korang buat nasi keghabu yg agk2 colourful plk?? hahaha.. msti menarik..
(O.o)Farhan Yusoff

No comments:

Post a Comment